Gara din Feteşti, scoasă la licitaţie? „Nici vorbă de aşa ceva” afirmă Sorin Gafiţoi, primarul Feteştiului
Informaţia făcută publică duminică seara în cadrul emisiunii „România, te iubesc” difuzată de ProTV a fost dezminţită luni de ceferistul de carieră ajuns în fruntea Primăriei Feteşti.
Deşi recunoaşte problema de fond care a constituit obiectul investigaţiei jurnalistice – starea precară a infrastructurii feroviare de pe porţiunea Ciulniţa-Feteşti a magistralei 800 – Gafiţoi afirmă că subiectul a fost tratat dintr-un unghi de abordare total greşit. În sensul că afirmaţia conform căreia, în perioada în care era director în cadrul departamentului destinat accesării fondurilor europene, actualul primar al Feteştiului s-ar fi opus modernizării infrastructurii din zonă, este scoasă din context: „S-o spun pe şleau: nu poţi face o reabilitare cu două finanţări. În sensul că lucrările de reabilitare a sistemului de semnalizare şi balizaj erau prevăzute într-un proiect „E-rail” şi un alt contract pe fonduri europene. Erau două proiecte care se suprapuneau. În plus, reabilitarea pasarelei care traversează liniile nu era prevăzută. Şi am considerat că era mai bine să facem un proiect nou în urma căruia să nu fie aplicabile corecţii financiare de către Uniunea Europeană. Dacă asta se numeşte opoziţie la punerea în practică a unui proiect…”.
Gafiţoi spune că opinia sa de la momentul respectiv, în care ocupa unul dintre posturile de consilieri în cadrul companiei de căi ferate, a fost una pur consultativă, dar că a fost apreciată ca atare, iar proiectul de reabilitare a infrastructurii feroviare din zonă a fost refăcut.
În momentul de faţă proiectul de reabilitare a căii de rulare din zona cuprinsă între Ciulniţa şi Feteşti se află în faza elaborării studiilor de fezabilitate şi, dacă toate lucrurile se vor desfăşura normal din punct de vedere birocratic, ar urma să intre în execuţie la începutul anului viitor.
Odată cu finalizarea acestora, ar urma ca viteza cu care trenurile se deplasează în acest moment în cele două staţii este de…5 kilometri pe oră.
Până atunci, însă, în gara Feteşti, traversele din lemn coabitează cu cele din beton, în timp ce kilometri întregi de şine aşteaptă să ia locul celor vechi, aflate la originea vitezei de melc cu care circulă trenurile.
Conform anchetei realizate de ProTV, lucrările de reabilitare la calea de rulare în gările Ciulniţa şi Feteşti, au fost stopate în urmă cu mai bine de zece ani. Nu înainte însă ca un miliard de euro să fie cheltuit în numele unei cauze care, cel puţin pentru moment, pare pierdută: aceea a modernizării unei părţi a infrastructurii de transport care în perioada interbelică plasa România printre ţările de top ale Europei.
// AUTOR: Robert-Viorel Dincă / FOTO: Arhivă
Deşi recunoaşte problema de fond care a constituit obiectul investigaţiei jurnalistice – starea precară a infrastructurii feroviare de pe porţiunea Ciulniţa-Feteşti a magistralei 800 – Gafiţoi afirmă că subiectul a fost tratat dintr-un unghi de abordare total greşit. În sensul că afirmaţia conform căreia, în perioada în care era director în cadrul departamentului destinat accesării fondurilor europene, actualul primar al Feteştiului s-ar fi opus modernizării infrastructurii din zonă, este scoasă din context: „S-o spun pe şleau: nu poţi face o reabilitare cu două finanţări. În sensul că lucrările de reabilitare a sistemului de semnalizare şi balizaj erau prevăzute într-un proiect „E-rail” şi un alt contract pe fonduri europene. Erau două proiecte care se suprapuneau. În plus, reabilitarea pasarelei care traversează liniile nu era prevăzută. Şi am considerat că era mai bine să facem un proiect nou în urma căruia să nu fie aplicabile corecţii financiare de către Uniunea Europeană. Dacă asta se numeşte opoziţie la punerea în practică a unui proiect…”.
Gafiţoi spune că opinia sa de la momentul respectiv, în care ocupa unul dintre posturile de consilieri în cadrul companiei de căi ferate, a fost una pur consultativă, dar că a fost apreciată ca atare, iar proiectul de reabilitare a infrastructurii feroviare din zonă a fost refăcut.
În momentul de faţă proiectul de reabilitare a căii de rulare din zona cuprinsă între Ciulniţa şi Feteşti se află în faza elaborării studiilor de fezabilitate şi, dacă toate lucrurile se vor desfăşura normal din punct de vedere birocratic, ar urma să intre în execuţie la începutul anului viitor.
Odată cu finalizarea acestora, ar urma ca viteza cu care trenurile se deplasează în acest moment în cele două staţii este de…5 kilometri pe oră.
Până atunci, însă, în gara Feteşti, traversele din lemn coabitează cu cele din beton, în timp ce kilometri întregi de şine aşteaptă să ia locul celor vechi, aflate la originea vitezei de melc cu care circulă trenurile.
Conform anchetei realizate de ProTV, lucrările de reabilitare la calea de rulare în gările Ciulniţa şi Feteşti, au fost stopate în urmă cu mai bine de zece ani. Nu înainte însă ca un miliard de euro să fie cheltuit în numele unei cauze care, cel puţin pentru moment, pare pierdută: aceea a modernizării unei părţi a infrastructurii de transport care în perioada interbelică plasa România printre ţările de top ale Europei.
// AUTOR: Robert-Viorel Dincă / FOTO: Arhivă
Toate informaţiile publicate pe acest site de către administrator/webmaster sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website.
Citește Condițiile de utilizare