Primăria Slobozia, şi cu parcarea neterminată şi cu banii luaţi
La începutul lunii, pe rolul Tribunalului Ialomiţa a ajuns un dosar pe care nu ne ferim a-l cataloga drept surpriză. În sensul că Primăria Municipiului Slobozia a fost chemată în instanţă de constructorul parcării subterane, respectiv de Antrepriza Construcţii Montaj nr. 4 Bucureşti şi administratorii săi judiciari, A&A Consultants SPRL şi R&I Group SPRL.
Miza procesului o reprezintă suma de 240.000 de lei, care reprezintă un rest de plată provenit din stornarea unei facturi de avans plus penalităţi de întârziere în sumă de 212.640,01 lei.
Povestea acţiunii în instanţă demarată de liderul de asociere ACM 4 Bucureşti la data de 2 august împotriva Municipiului Slobozia începe în 2016. Atunci, la solicitarea executantului lucrărilor la parcarea subterană din Piaţa Revoluţiei, Primăria Slobozia a acordat constructorului un avans de 600.000 de lei care ar fi trebuit justificat până la sfârşitul anului, potrivit prevederilor art. 7 din HG 264/2003 privind stabilirea acţiunilor şi categoriilor de cheltuieli, a criteriilor, procedurilor şi limitelor pentru efectuarea de plăţi în avans din fonduri publice.
Numai că, în „buna” tradiţie a colaborării dintre executantul şi beneficiarul celei mai ample lucrări de reabilitare din Ialomiţa ultimilor ani, ACM 4 a justificat numai 360.000 de lei din respectivul avans, prin stornarea din facturile emise pentru situaţiile de lucrări până la data de 1.11. 2016. A rămas astfel nejustificată suma de 240.000 de lei, cuprinsă în factura nr.1096/ 03.06.2016, pe care însă Primăria Slobozia nu a acceptat-o la plată. Prin urmare, avansul parţial stornat din această factură nu a fost luat în calcul în momentul în care s-a făcut întregirea avansului acordat. Pe cale de consecinţă, suma respectivă a fost reţinută din ultima factură emisă la sfârşitul lunii decembrie 2016.
Pentru „factura buclucaşă” 1096/03.06.2016 , Primăria Slobozia a fost acţionată în instanţă de ACM 4 Bucureşti la data de 10.02.2017, dosarul fiind soluţionat definitiv de Curtea de Apel Bucureşti prin sentinţa pronunţată în şedinţa din 25.05.2019. Prin acea sentinţă, magistraţii bucureşteni obligau Primăria la plata facturii care a constituit obiectul litigiului.
Ca urmare, suma de 240.000 de lei, menţionată ca storno parţial avans în cuprinsul facturii fiscale emisă la data de 3.06.2016 poate fi luată în considerare odată cu rămânerea definitivă a sentinţei civile 1392F/14.11.2018 pronunţată de Tribunalul Ialomiţa şi confirmată de Decizia nr. 199 a Curţii de Apel Bucureşti, urmând a fi efectuată plata acesteia.
În noiembrie 2018, Tribunalul Ialomiţa obliga municipalitatea la plata sumei de 993.788,48 lei, reprezentând contravaloarea facturii fiscale ACM 1096/03.06.2016. În plus, Primăria Slobozia a fost obligată şi la plata către ACM 4 Bucureşti a sumei de 210.683,16 lei, reprezentând contravaloarea penalităţilor de întârziere calculate de la data scadenţei facturii respective, 3.07.2017 până la 31.01.2017, precum şi la plata în continuare a penalităţilor de întârziere calculate de la începutul lunii februarie 2017 până la achitarea integrală a debitului. Şi tot în sarcina Primăriei Slobozia au rămas la vremea respectivă şi cheltuielile de judecată în sumă de 4000 de lei. Recursul, înaintat de Primărie la 12.12. 2018, avea să fie respins de Curtea de Apel Bucureşti ca nefondat în şedinţa din 25 mai 2019. Cât priveşte cuantumul penalităţilor de întârziere solicitate de ACM4 Bucureşti, în opinia reprezentanţilor Primăriei Slobozia „acestea sunt justificate doar în sumă de 9.600 de lei, calculate de la data de 29.05.2019, dată la care am fost obligaţi la plata facturii fiscale nr. 1096/03.06.2016, urmând ca în speţă să formulăm apărare în acest sens”.
Primul termen în noul dosar „ACM 4 Bucureşti vs. Primăria Slobozia” a fost stabilit pentru marţi, 13 august.
Miza procesului o reprezintă suma de 240.000 de lei, care reprezintă un rest de plată provenit din stornarea unei facturi de avans plus penalităţi de întârziere în sumă de 212.640,01 lei.
Povestea acţiunii în instanţă demarată de liderul de asociere ACM 4 Bucureşti la data de 2 august împotriva Municipiului Slobozia începe în 2016. Atunci, la solicitarea executantului lucrărilor la parcarea subterană din Piaţa Revoluţiei, Primăria Slobozia a acordat constructorului un avans de 600.000 de lei care ar fi trebuit justificat până la sfârşitul anului, potrivit prevederilor art. 7 din HG 264/2003 privind stabilirea acţiunilor şi categoriilor de cheltuieli, a criteriilor, procedurilor şi limitelor pentru efectuarea de plăţi în avans din fonduri publice.
Numai că, în „buna” tradiţie a colaborării dintre executantul şi beneficiarul celei mai ample lucrări de reabilitare din Ialomiţa ultimilor ani, ACM 4 a justificat numai 360.000 de lei din respectivul avans, prin stornarea din facturile emise pentru situaţiile de lucrări până la data de 1.11. 2016. A rămas astfel nejustificată suma de 240.000 de lei, cuprinsă în factura nr.1096/ 03.06.2016, pe care însă Primăria Slobozia nu a acceptat-o la plată. Prin urmare, avansul parţial stornat din această factură nu a fost luat în calcul în momentul în care s-a făcut întregirea avansului acordat. Pe cale de consecinţă, suma respectivă a fost reţinută din ultima factură emisă la sfârşitul lunii decembrie 2016.
Pentru „factura buclucaşă” 1096/03.06.2016 , Primăria Slobozia a fost acţionată în instanţă de ACM 4 Bucureşti la data de 10.02.2017, dosarul fiind soluţionat definitiv de Curtea de Apel Bucureşti prin sentinţa pronunţată în şedinţa din 25.05.2019. Prin acea sentinţă, magistraţii bucureşteni obligau Primăria la plata facturii care a constituit obiectul litigiului.
Ca urmare, suma de 240.000 de lei, menţionată ca storno parţial avans în cuprinsul facturii fiscale emisă la data de 3.06.2016 poate fi luată în considerare odată cu rămânerea definitivă a sentinţei civile 1392F/14.11.2018 pronunţată de Tribunalul Ialomiţa şi confirmată de Decizia nr. 199 a Curţii de Apel Bucureşti, urmând a fi efectuată plata acesteia.
În noiembrie 2018, Tribunalul Ialomiţa obliga municipalitatea la plata sumei de 993.788,48 lei, reprezentând contravaloarea facturii fiscale ACM 1096/03.06.2016. În plus, Primăria Slobozia a fost obligată şi la plata către ACM 4 Bucureşti a sumei de 210.683,16 lei, reprezentând contravaloarea penalităţilor de întârziere calculate de la data scadenţei facturii respective, 3.07.2017 până la 31.01.2017, precum şi la plata în continuare a penalităţilor de întârziere calculate de la începutul lunii februarie 2017 până la achitarea integrală a debitului. Şi tot în sarcina Primăriei Slobozia au rămas la vremea respectivă şi cheltuielile de judecată în sumă de 4000 de lei. Recursul, înaintat de Primărie la 12.12. 2018, avea să fie respins de Curtea de Apel Bucureşti ca nefondat în şedinţa din 25 mai 2019. Cât priveşte cuantumul penalităţilor de întârziere solicitate de ACM4 Bucureşti, în opinia reprezentanţilor Primăriei Slobozia „acestea sunt justificate doar în sumă de 9.600 de lei, calculate de la data de 29.05.2019, dată la care am fost obligaţi la plata facturii fiscale nr. 1096/03.06.2016, urmând ca în speţă să formulăm apărare în acest sens”.
Primul termen în noul dosar „ACM 4 Bucureşti vs. Primăria Slobozia” a fost stabilit pentru marţi, 13 august.
Toate informaţiile publicate pe acest site de către administrator/webmaster sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website.
Citește Condițiile de utilizare