Aproximativ 500 de elevi riscă să înceapă noul semestru cu situaţia şcolară neîncheiată
Subiectul, care se află în atenţia conducerii Inspectoratului Şcolar Judeţean, a făcut obiectul unei videoconferinţe a ministrului Sorin Câmpeanu cu inspectorii şcolari generali.
Câmpeanu le-a trasat şefilor de inspectorate judeţene sarcina ca, în perioada imediat următoare, să stabilească exact numărul elevilor aflaţi în această situaţie de risc.
Concluzia videoconferinţei a fost previzibilă, de altfel. Situaţia a fost provocată de imposibilitatea în care s-au aflat mulţi dintre elevi, de a avea acces la resursele tehnologice desfăşurării procesului educaţional în regim online. În plus, după cum a rezultat în urma discuţiilor cu şefii inspectoratelor judeţene, s-a ajuns în situaţia ca peste 65.000 de elevi din România să nu aibă situaţia şcolară pentru primul semestru încheiată şi din cauze medicale care ţin de infectarea cu covid sau neparticiparea la cursuri din motive independente de voinţa elevilor. O altă categorie de elevi a căror situaţie şcolară, aferentă primului semestru, nu poate fi încheiată, este reprezentată de cei care şi-au urmat părinţii dincolo de graniţele ţării.
În Ialomiţa, din datele centralizate la nivelul Inspectoratului Şcolar Judeţean, rezultă că aproximativ 600 de elevi, în marea lor majoritate proveniţi din medii defavorizate, se află în această veritabilă situaţie de risc.
Printre măsurile de remediere a situaţiei identificate pe parcursul videoconferinţei convocată de Câmpeanu, se numără inclusiv prelungirea până la opt săptămâni – de la patru cât este aceasta în prezent – a perioadei de la revenirea la cursuri în care pot fi încheiate situaţiile şcolare pentru semestrul anterior.
O altă soluţie evocată de participanţii la videoconferinţă a fost aceea de încheiere a mediilor pentru semestrul anterior cu minim două note, indiferent de numărul orelor alocate săptămânal fiecăreia dintre disciplinele din curriculă.
Nu în ultimul rând, conducerea Ministerului Educaţiei şi Cercetării a dat asigurări că, acolo unde situaţia va impune acest lucru, se vor identifica posibilităţi de finanţare pentru plata cadrelor didactice care ar urma să fie implicate în ceea ce Sorin Câmpeanu a numit „activităţi remediale”.
Din datele statistice aflate la dispoziţia MEC rezultă că, pe fondul evoluţiei ascendente a pandemiei de coronavirus, numărul elevilor aflaţi în risc extrem de neîncheiere a situaţiei şcolare pentru primul semestru a crescut de aproximativ patru ori faţă de anul şcolar precedent.
Robert-Viorel Dincă
Toate informaţiile publicate pe acest site de către administrator/webmaster sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website.
Citește Condițiile de utilizare