Asociația APPEL a pierdut procesul pentru desființarea Liceului Mihai Eminescu
La data de 8 martie a.c., decizia autorităţilor publice de la Slobozia, de desfiinţare a Liceului Tehnologic „Mihai Eminescu“, a fost contestată în instanţă de cadrele didactice membre ale Asociaţiei „A.P.P.E.L. pentru L.T.M.E“.
Membrii asociaţiei, constituită în vederea apărării intereselor elevilor, părinţilor acestora, dar şi cadrelor didactice care predau în unitatea de învăţământ respectivă, au solicitat instanţei anularea hotărârii de consiliu local, de la începutul anului, prin care se reorganiza reţeaua şcolară a municipiului-reşedinţă de judeţ. Reorganizarea echivala, practic, cu dispariţia unuia dintre cele mai vechi licee ale Sloboziei, care va fi absorbit de Liceul AI Cuza.
Conform datelor puse la dispoziţie de reprezentanţii Asociaţiei „A.P.P.E.L. pentru viitorul L.T.M.E“, din totalul de 919 elevi înscrişi în învăţământul liceal, profesional şi post-liceal, 186 (20,24%) sunt elevi în învăţământul liceal de zi. Aceştia au calificările profesionale de tehnician în gastronomie, tehnician transporturi, tehnician mecatronist şi tehnician electrician electronist auto. Alţi 308 elevi (33,51%) sunt înscrişi la cursurile cu frecvenţă redusă, iar 303 (32,97%) în învăţământul profesional, cu calificările de ospătar, vânzător în unităţi de alimentaţie, bucătar, brutar-patiser, mecanic auto şi electrician de întreţinere-exploatare aparatură electro-casnică, respectiv exploatare reţele de joasă tensiune.
122 dintre viitorii absolvenţi ai liceului sunt înscrişi la cursurile şcolii postliceale care pregăteşte asistenţi medicali generalişti.
La mijlocul lunii trecute, Tribunalul Ialomiţa a respins contestaţia Asociaţiei APPEL pentru viitorul L.T.M.E.. Astfel, instanţa a apreciat că Hotărârea de Consiliu local nr. 5/27.01.2022 a fost şi temeinică şi legală şi a beneficiat şi de transparenţa decizională prevăzută de cadrul legal. Adică, reorganizarea reţelei de învăţământ se face potrivit unor acte normative clare, fără participarea părinţilor sau a elevilor, fără supunerea dezbaterii publice a deciziei de comasare prin absorbţie a Liceului Tehnologic Mihai Eminescu de către Liceul Tehnologic AI Cuza. Inclusiv reclamanta Asociaţia APPEL a depus acte la dosarul cauzei din care rezulta clar că în ultimii ani, calitatea învăţământului prestat la nivelul Liceului Tehnologic Mihai Eminescu s-a degradat continuu. În ceea ce priveşte paguba care ar putea fi produsă în dauna cadrelor didactice de la liceul absorbit, că nu se pot titulariza pe post, instanţa a reţinut: „în primul rând, titularizarea nu are nici o legătură cu reorganizarea unităţii şcolare, acestea putând să se titularizeze la orice unitate de învăţământ preuniversitar dacă îndeplinesc condiţiile prevăzute de lege“. Instanţa a mai subliniat că legiuitorul a stabilit expres că „alocarea elevilor altor unităţi şcolare se face cu respectarea interesului copiilor“ şi asigurarea logisticii necesare. Or, în cazul de faţă s-a mizat pe o pagubă în detrimentul cadrelor didactice.
Sentinţa tribunalului nu este definitivă, putând fi atacată cu recurs de către asociaţie.
Cristian Filip
Toate informaţiile publicate pe acest site de către administrator/webmaster sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website.
Membrii asociaţiei, constituită în vederea apărării intereselor elevilor, părinţilor acestora, dar şi cadrelor didactice care predau în unitatea de învăţământ respectivă, au solicitat instanţei anularea hotărârii de consiliu local, de la începutul anului, prin care se reorganiza reţeaua şcolară a municipiului-reşedinţă de judeţ. Reorganizarea echivala, practic, cu dispariţia unuia dintre cele mai vechi licee ale Sloboziei, care va fi absorbit de Liceul AI Cuza.
Conform datelor puse la dispoziţie de reprezentanţii Asociaţiei „A.P.P.E.L. pentru viitorul L.T.M.E“, din totalul de 919 elevi înscrişi în învăţământul liceal, profesional şi post-liceal, 186 (20,24%) sunt elevi în învăţământul liceal de zi. Aceştia au calificările profesionale de tehnician în gastronomie, tehnician transporturi, tehnician mecatronist şi tehnician electrician electronist auto. Alţi 308 elevi (33,51%) sunt înscrişi la cursurile cu frecvenţă redusă, iar 303 (32,97%) în învăţământul profesional, cu calificările de ospătar, vânzător în unităţi de alimentaţie, bucătar, brutar-patiser, mecanic auto şi electrician de întreţinere-exploatare aparatură electro-casnică, respectiv exploatare reţele de joasă tensiune.
122 dintre viitorii absolvenţi ai liceului sunt înscrişi la cursurile şcolii postliceale care pregăteşte asistenţi medicali generalişti.
La mijlocul lunii trecute, Tribunalul Ialomiţa a respins contestaţia Asociaţiei APPEL pentru viitorul L.T.M.E.. Astfel, instanţa a apreciat că Hotărârea de Consiliu local nr. 5/27.01.2022 a fost şi temeinică şi legală şi a beneficiat şi de transparenţa decizională prevăzută de cadrul legal. Adică, reorganizarea reţelei de învăţământ se face potrivit unor acte normative clare, fără participarea părinţilor sau a elevilor, fără supunerea dezbaterii publice a deciziei de comasare prin absorbţie a Liceului Tehnologic Mihai Eminescu de către Liceul Tehnologic AI Cuza. Inclusiv reclamanta Asociaţia APPEL a depus acte la dosarul cauzei din care rezulta clar că în ultimii ani, calitatea învăţământului prestat la nivelul Liceului Tehnologic Mihai Eminescu s-a degradat continuu. În ceea ce priveşte paguba care ar putea fi produsă în dauna cadrelor didactice de la liceul absorbit, că nu se pot titulariza pe post, instanţa a reţinut: „în primul rând, titularizarea nu are nici o legătură cu reorganizarea unităţii şcolare, acestea putând să se titularizeze la orice unitate de învăţământ preuniversitar dacă îndeplinesc condiţiile prevăzute de lege“. Instanţa a mai subliniat că legiuitorul a stabilit expres că „alocarea elevilor altor unităţi şcolare se face cu respectarea interesului copiilor“ şi asigurarea logisticii necesare. Or, în cazul de faţă s-a mizat pe o pagubă în detrimentul cadrelor didactice.
Sentinţa tribunalului nu este definitivă, putând fi atacată cu recurs de către asociaţie.
Cristian Filip
Toate informaţiile publicate pe acest site de către administrator/webmaster sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website.
Citește Condițiile de utilizare