Administratorul public al Amarei acuză superficialitatea în inventarierea bunurilor oraşului
Fostul jurist al Prefecturii Judeţului Ialomiţa s-a numărat printre invitaţii evenimentului de la sfârşitul săptămânii trecute în cadrul căruia edilul Alin Sandu şi-a prezentat raportul de activitate la jumătatea mandatului încredinţat de electoratul din Amara. Adus în echipa edilului în toamna anului trecut pe postul de consilier personal, Ionel Ghiorghişor a fost promovat la jumătatea lunii ianuarie în postul de administrator public al oraşului. Contestat vehement de o parte a consilierilor locali de la Amara încă de la debutul colaborării cu primarul ales, Ghiorghişor şi-a atras un plus de antipatii odată cu accederea în postul considerat de consilierii Opoziţiei un lux prea mare pentru un oraş atât de mic. Micul disconfort creat de contestatarii săi pare să nu-l fi împiedicat pe unul dintre veteranii administraţiei publice din Ialomiţa să-şi îndeplinească mandatul. Iar concluziile perioadei de început în noua demnitate au fost trase la sfârşitul săptămânii trecute...
Toate informaţiile publicate pe acest site de către administrator/webmaster sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website.
Într-un discurs de aproximativ 10 minute, Ionel Ghiorghişor a punctat câteva dintre aspectele pe care le consideră esenţiale pentru modul în care se face administraţie la Amara. Administratorul public a menţionat că deficienţele constatate nu sunt puţine şi nici lipsite de importanţă, pe lista acestora, rezultată în urma analizei activităţii primarului şi compartimentelor de specialitate din cadrul Primăriei regăsindu-se, în primul rând, ceea ce Ghiorghişor a numit „superficialitatea în executarea inventarierii anuale a bunurilor din patrimoniul UAT Amara“: ,,Am constatat însuşirea de către unele persoane a unor bunuri din patrimoniul localităţii - apartamente, telefoane mobile, tablete, biciclete, mese de tenis - dar şi nerespectarea procedurilor de casare şi inventariere a bunurilor. În acelaşi timp, am constatat inexistenţa unei evidenţe clare a bunurilor imobile din domeniul public şi privat, motiv pentru care nu se putea valorifica în mod corespunzător potenţialul bunurilor de pe raza localităţii“, a menţionat administratorul public al oraşului-staţiune.
Ghiorghişor a menţionat, în aproximativ acelaşi context, că a identificat şi o serie de deficienţe la capitolul urbanism, printre care depăşirea limitelor autorizaţiei de construcţie sau ocuparea neautorizată a unor terenuri din domeniul public şi privat al oraşului: „Necunoaşterea exactă a suprafeţelor a condus în mod direct la necunoaşterea unor terenuri la Comisia Locală (de Fond Funciar - n.r.) şi la tergiversarea soluţionării cererilor adresate de persoanele îndreptăţite. Slaba colaborare dintre compartimentele de specialitate - juridic, cadastru, urbanism, Registrul Agricol şi cel de Taxe şi Impozite - a condus în mod clar la stabilirea unor redevenţe inexacte şi a unor taxe şi impozite calculate greşit, care au adus şi deficit în buzunarul cetăţenilor, dar şi în bugetul localităţii“, a declarat Ghiorghişor.
Administratorul public al Amarei a ţinut să scoată în evidenţă faptul că a întocmit un plan de măsuri în vederea actualizării Registrului Agricol şi a rolului fiscal: „Fără o evidenţă clară şi concretă, impozitarea persoanelor nu se poate face corect. Vom analiza în fiecare lună modul în care se întocmesc aceste evidenţe astfel încât să nu fie nimeni păgubit“, a mai punctat oficialul.
Nu în ultimul rând, Ghiorghişor a precizat că speră ca, în curând, să poată fi finalizată inventarierea corectă a terenurilor disponibile în vederea reconstituirii drepturilor de proprietate.
Robert-Viorel Dincă
Ghiorghişor a menţionat, în aproximativ acelaşi context, că a identificat şi o serie de deficienţe la capitolul urbanism, printre care depăşirea limitelor autorizaţiei de construcţie sau ocuparea neautorizată a unor terenuri din domeniul public şi privat al oraşului: „Necunoaşterea exactă a suprafeţelor a condus în mod direct la necunoaşterea unor terenuri la Comisia Locală (de Fond Funciar - n.r.) şi la tergiversarea soluţionării cererilor adresate de persoanele îndreptăţite. Slaba colaborare dintre compartimentele de specialitate - juridic, cadastru, urbanism, Registrul Agricol şi cel de Taxe şi Impozite - a condus în mod clar la stabilirea unor redevenţe inexacte şi a unor taxe şi impozite calculate greşit, care au adus şi deficit în buzunarul cetăţenilor, dar şi în bugetul localităţii“, a declarat Ghiorghişor.
Administratorul public al Amarei a ţinut să scoată în evidenţă faptul că a întocmit un plan de măsuri în vederea actualizării Registrului Agricol şi a rolului fiscal: „Fără o evidenţă clară şi concretă, impozitarea persoanelor nu se poate face corect. Vom analiza în fiecare lună modul în care se întocmesc aceste evidenţe astfel încât să nu fie nimeni păgubit“, a mai punctat oficialul.
Nu în ultimul rând, Ghiorghişor a precizat că speră ca, în curând, să poată fi finalizată inventarierea corectă a terenurilor disponibile în vederea reconstituirii drepturilor de proprietate.
Robert-Viorel Dincă
Toate informaţiile publicate pe acest site de către administrator/webmaster sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website.
Citește Condițiile de utilizare